Consumul de dulciuri în copilărie = infracţiune la maturitate?

Consumul de dulciuri în copilărie = infracţiune la maturitate?

Un recent studiu citat de Times indică o legătură, deocamdată greu de explicat, între dieta din copilărie şi înclinaţia pentru infracţionalitate pe care o putem dezvolta la maturitate. Studiul, coordonat de Simon Moore, profesor la Universitatea din Cardiff şi specialist în problemele de comportament ale tinerilor, a încercat să determine cauze mai puţin obişnuite sau invocate care conduc la fapte infracţionale. “Tinerii şi copiii cu probleme grave, care-şi asumă în mod impulsiv riscuri, au parte de o dietă îngrozitoare – mic dejun compus dintr-o cola şi o pungă de chipsuri”, afirmă Simon Moore.

Intrigat de această această asociere stranie, cercetătorul a lărgit mult baza de investigare, aplecându-se asupra unui eşantion de 17 000 de persoane, născute în aceeaşi săptămână a anului 1970. Cele 17 000 de persoane au fost evaluate de-a lungul anilor în probleme privind educaţia şi creşterea copiilor, dieta, îngrijirea sănătăţii, statul socio-economic, carieră, etc. Simon Moore a cercetat datele privind dieta şi comportamentul social: la vârsta de 10 ani, copiii din eşantion fuseseră întrebaţi câte dulciuri consumă; la vârsta de 34 ani, adulţi au răspuns la întrebări privind propriul cazier. Analiza profesorului britanic sugerează o legătură: 69% dintre cei care, până la 34 ani, suferiseră o condamnare pentru o faptă de natură violentă consumau în copilărie dulciuri în fiecare zi.

“Iniţial am crezut că legătura se datorează altor factori. Aşa că am investigat şi alte date: îngăduinţa părinţilor, statutul economic, dacă subiecţii proveneau din mediul rural sau urban. Însă rezultatele rămâneau aceleaşi.”

Cu alte cuvinte, indiferent de mediul socio-economic şi de stilul de viaţă (veniturile familiei, metodele şi nivelul de educaţie), datele au continuat să impună o legătură între consumul de dulciuri în copilărie şi predispoziţia către violenţă şi infracţionalitate.

__________

articol oferit de

furnissa

VN:F [1.6.4_902]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.6.4_902]
Rating: 0 (from 0 votes)


Spune mai departe:

  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • Twitter
  • StumbleUpon
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Technorati
  • Reddit
  • MySpace
  • RSS
  • Print
  • email
Citeşte şi:
Problemele alimentare ale planetei, dezbătute la Roma

Un summit al Organizaţiei ONU pentru Agricultură şi Alimentaţie s-a deschis luni, 16 noiembrie, la...

Consumul de lux al japonezilor, în scădere

Până de curând, a cheltui 100 $ pentru un pepene verde sau 1000 $ pentru o poşetă era un gest care...

Bombardamentul asupra Lunii a dat rezultate: NASA anunţă găsirea apei

O cantitate "importantă" de apă îngheţată a fost descoperită pe Lună, anunţă NASA, subliniind...

În zi de grevă generală: rata şomajului, în scădere

Rata şomajului, calculată pentru persoanele cu vârsta între 15 şi 64 de ani care nu au loc de muncă,...

Gigantul bancar CIT Group a declarat falimentul

CIT Group, una dintre cele mai mari bănci pentru IMM-uri din Statele Unite, fondată acum 100 de ani,...